Haberler

HABERLERE GERİ DÖN

YERLİ ARGE ÜRÜNÜNE TALEP, BİZİ DÜNYA OYUNCUSU YAPAR

1978 yılında kurulan MAY Tohum, Türkiye’nin ilk özel sektör yatırımcı kuruluşlarından biri… 1984 yılından itibaren Türkiye’de tohumculuk sektörünün libere edilmesi ile birlikte Yerel ve Uluslararası piyasalarda faaliyetlerini ve deneyimini geliştirmeye başlayan firma, 2015 yılı itibarı ile tohumculuk sektöründe 37 yılı geride bırakarak ülkemizin önde gelen yerli yatırımcı ve ihracatçı tohum şirketlerinden biri haline gelmiştir.

Bundan yaklaşık 20 yıl önce ülkemizde ve Uluslararası piyasalarda söz sahibi bir marka olma amacı ile Ar-Ge faaliyetlerine başlayan MAY Tohum, son 5 yılda odaklanma ve uzmanlaşmaya bağlı global rekabete uygun ürün geliştirmek üzere yatırımlarını maksimum seviyeye çıkarmıştır. MAY Tohum, her yıl cirosunun ortalama %7’sini Ar-Ge çalışmalarına ayırarak bu konudaki kararlığını sergilemektedir.

Ar-Ge çalışmalarına paralel olarak kurduğu mevcut yurtiçi, yurtdışı tedarik ve satış altyapısının olumlu sonuçlarını almaya başlayan MAY Tohum; hibrit ayçiçeği ve hibrit mısır türlerinin tohum tedarikinde dünya ölçeğinde yer alır hale gelmiştir. MAY Tohum Ayçiçeği tohumlarında toplam markalı satışlarda Dünya’da ilk 10’un içindedir.

35 ülkeye ihracat yapan MAY Tohum’ un hedef coğrafyada 200’den fazla tescilli ürünü bulunmaktadır. Bu çeşitlerin tamamı “MAY” markası altında satılmaktadır. Dört ülkede ise kendi geliştirdiği çeşitlerin lisans hakkını satmış durumdadır. Uluslararası arenada güçlü bir Türk Tohum firması olmak için emin adımlarla ilerleyen MAY Tohum, Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY® Marka Destek Programına girmeye hak kazanan ilk ve tek tohum firmasıdır.

Türkiye’nin tohumculuk konusunda yurtdışına bağımlı olduğu söylemleri ile ilgili olarak görüşlerini aldığımız MAY Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler; ’’Geliştirilen rekabetçi ürünlerle ülkemize gerçek anlamda katma değer yaratan Uluslararası bir Türk Tohum markası olma hedefi ile çalışıyoruz.  Yerli Ar-Ge yatırımları neticesinde geliştirilen çeşitlerin markalı olarak yurtiçi ve yurtdışı piyasalarda satılması durumunda; ülkemize katma değer anlamında fason üretime kıyasla en az iki katı kadar fazla gelir sağlanmaktadır. Türkiye’de yerli tohum teknolojisi geliştirme altyapısının sürdürülebilirliği sadece destekleme modelleri ile değil; tarım sektöründeki  üreticilerimizin, resmi ve özel dağıtım kanallarının Ar-Ge altyapısını kurmuş yerli şirketlerin geliştirdiği ürünleri öncelikle takip etmesi ve talep etmesi ile mümkündür. Bunun başarıldığı durumda uzun dönemli yerli Ar-Ge yatırımları için gerçek anlamda kaynak yaratılabilecek; yerli yatırımcı kuruluşların iç ve dış piyasalarda markalı ürünleri ile rekabet etmesi ve ülkemizin zenginleşmesi için gerekli katma değeri yaratması mümkün olabilecektir.’’ dedi.

  • Tarih: 01.05.2015
  • Kategori:
  • Etiket: - ,